Adverteren middels Instagram wordt weliswaar nog niet primair ingezet door bedrijven, maar daarentegen gebeurt dit gestaag steeds meer en is het zelfs daarmee het snelst uitbreidende marketingkanaal van Nederland met wel miljoenen gebruikers per dag. Dit beperkt zich overigens niet tot enkel jongeren, want ook onder het oudere publiek zit een niet te ontkennen stijgende trend van Instagram gebruik. Ook Instagram biedt vele alternatieven tot adverteren waarmee je jouw beoogde publiek op verrassende wijze kunt benaderen. Instagram geeft hiermee de mogelijkheid op meer leads en populariteit en als gevolg daarvan een lucratieve handel.
Waarom Instagram voor jouw bedrijf?
Foto’s vertellen ons meer dan woorden kunnen zeggen. Visuele brand communicatie komt helemaal tot zijn recht op Instagram. Staat beeldvorming centraal in jouw bedrijf en wil je met foto’s jouw boodschap overbrengen, dan is het bijna een must om de kracht van Instagram hierin in te zetten.
Instagram staat er namelijk heel goed voor in termen van persoonlijke interacties met de (potentiële) klant. Waar Facebook op het gebied van engagement een percentage van slechts 0,09% behaalt, doet Instagram het op dit vlak met 1,6% beduidend beter. Uiteraard is dit voornamelijk gebaseerd op foto’s, want juist daarom komt de gebruiker op Instagram.
Online reputatie management.
Er wordt inmiddels door klanten een vanzelfsprekende link gelegd tussen specifieke merken en het actief zijn op Instagram. Volgens het wereldwijde onderzoeks- en adviesbureau Gartner zit 91% van luxury merken op Instagram. Met 84% volgen de sportmerken en vlak daarachter 83% van alle beauty merken. Je kunt dus gerust stellen dat actieve Instagram gebruik door bedrijven een bepaalde overtuiging en confidentie uitstraalt.
E-commerce
Instagram Shopping biedt jou de gelegenheid om producten te taggen en te verkopen.
Nieuwsgierig publiek
Ook op Instagram bepaald met name de nieuwsgierigheid de aanwezigheid van mensen. Hier proberen wij optimaal profijt van te maken door jouw aanbod vindingrijk en inventief te verspreiden en zodoende belangstelling op te wekken. Beeldmateriaal behorende bij jouw aanbod is hierbij onmisbaar en cruciaal.
Specifiek targeten
Wij kunnen jou assisteren in de zoektocht naar de juiste en geschikte doelgroep waarin je je met nadruk op kunt toespitsen. Wij doen dan uitgebreid inspectie naar deze doelgroep en vatten dit samen in een duidelijke analyse. Denk hierbij aan aspecten zoals leeftijd, klikgedrag, belangstellingen, karaktereigenschappen, geslacht, voorkeuren een geografische informatie.